Preview

PRODUCTION OF LARGE STEEL THIN-SECTION CASTINGS FOR CARGO RAILWAY CARS USING MODEM FOUNDRY TECHNOLOGIES

Abstract

It is shown that at production of big steel castings “Beam ” and ‘'Frame ” under new technology labor intensiveness is reduced, eliminating defect by hot cracks.

About the Authors

A. P. Melnikov
BelNIIlit
Belarus


D. М. Kukuj
BelNIIlit
Belarus


A. V. Cherapovich
BelNIIlit
Belarus


References

1. Мельников А. П. Особенности производства стержней из холоднотвердеющих смесей для крупногабаритных отливок из железоуглеродистых сплавов // Литье и металлургия. 2008. № 3 (48). С. 15-20.

2. Василевский П. Ф., Демаков А. Е., Плеханов П. Н. и др. Справочник литейщика. М.: ГНТИ машиностроительной литературы, 1962.

3. . Воронин Ю. Ф., Камаев В. А. Атлас литейных дефектов. Черные сплавы. М.: Машиностроение-1, 2005.


Review

For citations:


Melnikov A.P., Kukuj D.М., Cherapovich A.V. PRODUCTION OF LARGE STEEL THIN-SECTION CASTINGS FOR CARGO RAILWAY CARS USING MODEM FOUNDRY TECHNOLOGIES. Litiyo i Metallurgiya (FOUNDRY PRODUCTION AND METALLURGY). 2008;(4):71-77. (In Russ.)

Views: 397


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1683-6065 (Print)
ISSN 2414-0406 (Online)