PRODUCTION OF LARGE STEEL THIN-SECTION CASTINGS FOR CARGO RAILWAY CARS USING MODEM FOUNDRY TECHNOLOGIES
Abstract
It is shown that at production of big steel castings “Beam ” and ‘'Frame ” under new technology labor intensiveness is reduced, eliminating defect by hot cracks.
About the Authors
A. P. MelnikovBelarus
D. М. Kukuj
Belarus
A. V. Cherapovich
Belarus
References
1. Мельников А. П. Особенности производства стержней из холоднотвердеющих смесей для крупногабаритных отливок из железоуглеродистых сплавов // Литье и металлургия. 2008. № 3 (48). С. 15-20.
2. Василевский П. Ф., Демаков А. Е., Плеханов П. Н. и др. Справочник литейщика. М.: ГНТИ машиностроительной литературы, 1962.
3. . Воронин Ю. Ф., Камаев В. А. Атлас литейных дефектов. Черные сплавы. М.: Машиностроение-1, 2005.
Review
For citations:
Melnikov A.P., Kukuj D.М., Cherapovich A.V. PRODUCTION OF LARGE STEEL THIN-SECTION CASTINGS FOR CARGO RAILWAY CARS USING MODEM FOUNDRY TECHNOLOGIES. Litiyo i Metallurgiya (FOUNDRY PRODUCTION AND METALLURGY). 2008;(4):71-77. (In Russ.)